Τετάρτη 31 Οκτωβρίου 2012

31/10/12 (5ο μάθημα)

Σήμερα στο μάθημα μας, πήγαμε στο παλιό οθωμανικό χαμάμ. Στο χαμάμ αυτό σύχναζαν, επί τουρκοκρατίας, γυναίκες κυρίως όπου συγκεντρώνονταν για να χαλαρώσουν και να συζητήσουν. Αργότερα, λειτούργησε και ως αποθήκη αλατιού, προερχόταν από τις Αλυκές.






Στη συνέχεια κάναμε ένα περίπατο στη γύρω περιοχή. Μάθαμε για το τζαμί της Λότζιας, που χτίστηκε το 1786 από τον Γαζή Χασάν Πασά επί τουρκοκρατίας. Στη γωνία του τζαμί βρίσκεται ο μιναρές και στη βάση του ένα μαρμάρινο άγαλμα της λεοντής και του λιονταριού της Νεμέας. Επίσης, παρατηρήσαμε την μαρμάρινη επιγραφή που βρίσκεται στον χώρο του πλατάνου η οποία στο αραβικό αλφάβητο λέει :"Ανέστησε την κρήνη και έτρεξε το νερό από την πηγή του Ιπποκράτη ο Γαζή Χασάν Πασάς το 1200" . Περιηγηθήκαμε και στο κτίριο του διοικητηρίου, που χτίστηκε επί ιταλοκρατίας. Σχεδιάστηκε το 1927 και περατώθηκε το 1929. Μία εξαίρετη αρχιτεκτονική το χαρακτηρίζει καθώς και ιστορική αξία (όπως θα δείτε παρακάτω). Καλό επίσης θα ήταν να τονίσουμε την απάνθρωπη ναζιστική πράξη του 1945 στην πλατεία του πλατάνου, που 100 άνθρωποι απαγχονίστηκαν.


















 
Έπειτα βγάλαμε φωτογραφία το κάστρο, οικόσημα παλιών αριστοκρατικών σπιτιών, την εκκλησία της Παναγιάς Γοργοεπηκόου ( είναι κτισμένη κατά τον 15ο αι. π.Χ.) και τον ιερό ναό Αγίου Γεωργίου ( χρονολογείται στη μεταβυζαντινή περίοδο). 















Hamam athena sakellari part1


During today's lesson that was held on 31-10-12 , our class and visited the Hamam in town. The entrance was free and there was a Guide there that explained to us all about the history and relevant information and we had the opportunity to take pictures. Next we visited other interesting archaeological sites of Kos Town , like Platonas, small churches, Italian buildings with impressive construction and architecture and other 's ,that you can see below..










Η δική μας... καρτ ποστάλ

Την προηγούμενη Τετάρτη μας ζητήθηκε από την κα Καραγιάννη η καθεμιά ομάδα να πάει σε ένα μαγαζί και να αγοράσει από μία καρτ ποστάλ που να αναδεικνύει τον τόπο μας. Η ομάδα μου (What the Fab's) επισκέφθηκε ένα τουριστικό μαγαζί στο λιμάνι με ποικιλία καρτών.

Πέρα από το γεγονός ότι είχαμε στη διάθεσή μας μόνο 20 λεπτά, η επιλογή κάρτας ήταν αρκετά δύσκολη καθώς υπήρξαν μικρές διαφωνίες ανάμεσα στα μέλη της ομάδας μας. Είχαμε συμφωνήσει πως θέλαμε ένα νυχτερινό τοπίο, όμως δεν ξέραμε τι θα έπρεπε να απεικονίζεται. Σκοπός μας ήταν μέσα από τη φωτογραφία να αναδείξουμε όχι μόνο την ομορφιά του τόπου μας, αλλά και τον πολιτισμό μας και τον τοπικό πληθυσμό. 

Μετά από αρκετά λεπτά αναζήτησης καταλήξαμε σε μια φωτογραφία, η οποία απεικονίζει το λιμάνι με τα τουριστικά καράβια, το κάστρο και τα τοπικά εστιατόρια. Τέλος, στο βάθος μπορούμε να διακρίνουμε το βουνό. Η καρτ ποστάλ κόστιζε 0,30 ευρώ και αγοράστηκε από ένα μίνι μάρκετ (χωρίς όνομα). 



Στη συνέχεια, αφού επιστρέψαμε στο σχολείο και καταγράψαμε τις τιμές της κάθε κάρτας, η κα Καραγιάννη μας ζήτησε να γράψουμε την καρτ ποστάλ προσποιούμενοι ότι την στέλνουμε σε ένα/μια φίλο/φίλη μας. Το κείμενο μας:
Αγαπητή Βιολέτα, 
οι διακοπές μου στην Κω ήταν υπέροχες! Όπως μπορείς να δεις και στη φωτογραφία είναι ένα "μαγικό" τουριστικό νησί. Ελπίζω το επόμενο καλοκαίρι να το περάσουμε μαζί εκεί. xxx
Υ.Γ.: Μην παραλείψουμε να πάμε βόλτα με τα καράβια της εικόνας. 
What the fab's
Στο τέλος του μαθήματος, συμπληρώσαμε κάποια χαρτιά (ημερολόγιο) και η κα Καραγιάννη μας ανέθεσε να βγάλουμε μια φωτογραφία παρόμοια με αυτή της κάρτας μας. Έτσι, εγώ και ένα άλλο μέλος της ομάδας βρεθήκαμε και τραβήξαμε τις παρακάτω φωτογραφίες.