Δευτέρα 5 Νοεμβρίου 2012

31/10/12 Kos,Hamam - Irini Whitmore


Στις 31/10 επισκεφτήκαμε το Παλιό Οθωμανικό Χαμάμ καθώς και άλλα μνημεία και εκκλησίες.Η είσοδος ήταν ελεύθερη και μας πληροφόρησε γι' αυτό ένας ξεναγός.


                        Εκεί σύχναζαν οι γυναίκες,χαλάρωναν,συζητούσαν και περιποιούνταν.
 




 
                                 
                                   Στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκε ως αποθήκη αλατιού.
 

Η δυτική πλευρά του Διοικητηρίου,στην πλατεία του Πλατάνου,η αίθουσα συνεδριάσεων του δικαστηρίου.

 Επιγραφή:''LEGUM OMNES SERVI SUMUS'' που σημαίνει ''Είμαστε όλοι υπηρέτες των νόμων.''
 
      
                                                  Το εσωτερικό του διοικητηρίου

Το κεντρικότερο σημείο της πόλης επί Τουρκοκρατίας ήταν η πλατεία της Λότζιας ή πλατεία του Πλατάνου.
 
Εκεί βρίσκεται το Τζαμί της Λότζιας.

 
Στη βορειοδυτική πλευρά του κτιρίου βρίσκεται ο μιναρές στη βάση του οποίου είναι ενσωματωμένο μαρμάρινο ανάγλυφο με τη λεοντή του λιονταριού της Νεμέας.
 

Η κυκλική δεκατετράπλευρη κρήνης,μαυριτανικής τεχνοτροπίας,δίπλα απο τον Πλάτανο του Ιπποκράτη,είναι σκεπασμένη με θόλο στηριζόμενο σε 7 αψίδες,με κριονόκρανα κορινθιακού ρυθμού.
 
 
 
 Δίπλα απο το δέντρο υπάρχει μια μαρμάρινη κρήνη με τουρκική επιγραφή στο αραβικό αλφάβητο
  ''Ανέστησε την κρήνη και έτρεξε το νερό απο την πηγή του Ιπποκράτη ο Γαζη Χασάν Πασάς το 1200''

                                                    Ναός Αγίου Ιωάννου Ναυκλήρου




                                                               Ναός Αγίου Γεωργίου

      
                                                                  Ναός Παναγίας
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου